Spotkanie z Klientem – jak powinno wyglądać?
Praca Doradcy Handlowego wymaga wielu umiejętności. Najważniejszą z nich jest budowanie pozytywnych relacji poprzez uważne słuchanie i proponowanie rozwiązań, które rozwiążą problemy jakie ma Klient. To właśnie decyduje o tym, czy jest dobrym sprzedawcą – prawidłowe i indywidualne podejście do każdego Klienta. Czy istnieją sposoby na skuteczną sprzedaż?
Zadbaj o pierwsze wrażenie
Przedstawiając ofertę musisz przede wszystkim pamiętać, że nie sprzedajesz jedynie produktu i usługi ale także siebie. Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie jakie zrobisz na Kliencie! Ponieważ to jak się prezentujesz, Twoja mowa ciała, postawa bezpośrednio wpływają na decyzję o ewentualnym podjęciu współpracy. Na naszym blogu mogłeś już przeczytać o tym, czy uśmiech w pracy ma znaczenie. Uśmiechnięci ludzie wzbudzają większe zaufanie i są odbierani jako bardziej życzliwi. Dlatego pamiętaj o tym przy spotkaniu z Klientem!
Budowanie relacji opartej na zaufaniu
Budowanie zaufania opartego na autentyczności to klucz do sukcesu. Każdy przedstawiciel handlowy musi pamiętać, że przychodząc do Klienta z pomocą, a nie z produktem. Zadbaj by Twoja prezentacja nie była monologiem a rozmową. W budowaniu zaufania pomoże Ci też Twoje podejście do firmy i rozmówcy. Jeśli Twoja praca daje Ci satysfakcję i uważasz, że oferta z którą przychodzisz do Klienta jest warta uwagi musisz umieć to pokazać. Spraw by Klient czuł się dobrze w Twoim towarzystwie. Pokaż że znasz się na tym, co robisz, jednak nie używaj technicznych sformułowań – zadbaj by to o czym mówisz było dla Twojego odbiorcy jasne i zrozumiałe. Słuchaj i odpowiadaj na pojawiające się wątpliwości.
Przedstaw ofertę z punktu widzenia Klienta
Określ cechy produktu, opowiedz o korzyściach i przede wszystkim rozmawiaj z Klientem po ludzku! Zasypywanie Klienta skomplikowanymi słowami i sformułowaniami nie pomoże Ci w sprzedaży. Nie musisz przekazywać Klientowi całej swojej wiedzy na temat produktu, to nie ułatwi mu decyzji o zakupie. Przestaw jedynie te informacje, które wiążą się bezpośrednio z jego potrzebami i ograniczeniami. Używaj sformułowań które podkreślają użyteczność i funkcje: Dzięki rozwiązaniu możesz uzyskać niezależność energetyczną, Fotowoltaika pomoże Ci obniżyć koszty energii…
Poznaj potrzeby Klienta
Zbadanie potrzeb i sytuacji Klienta jest jedyną drogą do przedstawienia mu odpowiedniej i atrakcyjnej oferty. Prawidłowo prowadzona rozmowa z Klientem pozwoli Ci poznać jego założenia, wymagania i potrzeby. Dowiedz się co jest dla niego istotne, poznaj obawy i oczekiwania. Twoim zadaniem jest znalezienie najlepszego rozwiązanie i dopasowanie oferty tak by spełniła wszystkie oczekiwania Klienta. Przedstaw rozwiązanie dbając o odpowiedni i zrozumiały język. Zaprezentuj rozwiązanie tłumacząc czym jest produkt i co zawiera usługa. Przedstawienie kosztów wstępnych jest równie istotne, na tej podstawie możesz uniknąć nieporozumień, a Klient dowie się na jakim poziomie kosztów operujemy. Pamiętaj – przedstawiając Klientowi ofertę nie sprzedajesz jedynie produktu lecz rozwiązanie!
Staraj się wyróżnić wśród konkurencji
W spotkaniach z Klientami ważne jest by przekonać go o tym, że jest się właściwą firmą do realizacji jego potrzeb. Dziel się swoim doświadczeniem, użyj przykładów innych klientów którzy skorzystali z oferty Columbus Elite. Pamiętaj, że pracujesz dla lidera branży OZE. Oferowane przez Ciebie produkty i usługi są na najwyższym poziomie. Jeśli Klient powie, że inna firma oferuje tańsze rozwiązania ekoenergetyczne, wytłumacz mu że świadczy to o jakości. Opowiadaj swoim produkcie i usłudze z przekonaniem, pokaż dlaczego miałby się zdecydować na współpracę właśnie z Tobą i firmą, którą reprezentujesz. Twoje nastawienie jest bardzo ważne, emocje i entuzjazm wpływają na decyzję Klienta! Nawet najlepsza oferta przedstawiona bez przekonania nie zachęci nikogo do zakupu.
Każdy Klient jest inny
Tworzenie scenariusza spotkania nie ma sensu w pracy handlowca. Jednak odpowiednie przygotowanie może wpłynąć na Twój sprzedażowy sukces. Warto przygotować sobie listę pytań, które chcesz zadać Klientowi dzięki temu, nie zapomnisz o ważnych kwestiach. Pamiętaj, że to tworzenie pozytywnych relacji wpływa na całe spotkanie. Nawet jeśli Klient nie skorzysta z twoich usług, jest duża szansa że Cię zapamięta. Może do Ciebie wrócić lub polecić Twoją ofertę znajomym czy rodzinie.
Dołącz do Columbus Elite
W Columbus Elite wiemy, że ciągły rozwój i budowanie warsztatu umiejętności sprzedażowych to klucz do sukcesu naszych Doradców Energetycznych. Dlatego zapewniamy każdemu szkolenia i spotkania, podczas których mogą wymieniać się wiedzą i doświadczeniem. Chciałbyś spróbować swoich sił jako doradca handlowy? Nie musisz mieć doświadczenia w sprzedaży ani w fotowoltaice. Wszystkiego Cię nauczymy! Brak doświadczenia nie wpłynie na Twoje zarobki, w pierwszym miesiącu możesz zarobić nawet 6 000 zł! A Twoje dalsze wynagrodzenie będzie zależało od Ciebie, system premiowy da Ci motywację do działania, a nasz zespół udowodni, że chcieć to móc!
Przekonaj się sam. Uzupełnij formularz i zacznij pracę, która pozwoli Ci na realizację marzeń i da ogrom satysfakcji.
Dołącz do nas na facebooku!