Przejdź do treści
Blog.

Rutyna w pracy handlowca

Rutyna ma zarówno, złe ja jak i dobre strony, wie o tym każdy handlowiec. Dobra pomaga wyeliminować czynniki rozpraszające uwagę oraz osiągnąć więcej. Najlepsi handlowcy mogą wykonać imponującą ilość pracy i osiągnąć niesamowite wyniki, strategicznie układając swoje harmonogramy. Jednak kiedy wykonujemy te same czynności każdego dnia rutyna może mieć negatywną stronę i źle wpłynąć na codzienną pracę. Jak radzić sobie z rutyną w pracy handlowca?

Co to jest rutyna pracy?

Rutyna pracy to seria zaplanowanych czynności, które wykonujesz w ciągu dnia. Trzymanie się rutyny może pomóc Ci się skoncentrować i wykonać pracę. Dobre nawyki pozwolą na pozyskanie wielu klientów i szybkie domknięcie sprzedaży. Jeśli jednak wykonujesz te same zadania wielokrotnie, z niewielkimi zmianami, twoja praca może stać się nudna, co sprawi, że będziesz mniej produktywny. Jako handlowiec, sam decydujesz o swoich obowiązkach i codziennych zadaniach. Jednak mimo wszystko w każdym zawodzie, z czasem może pojawić się rutyna. Znalezienie sposobów na wyrwanie się z rutyny może zwiększyć kreatywność i produktywność oraz sprawić, że poczujesz się szczęśliwszy w życiu zawodowym.

Czy rutyna pracy jest zła?

Rutyna ma swoje miejsce w codziennym życiu i może pojawić się w każdej branży. Z jednej strony rutyna w pracy handlowca, pomaga być zorganizowanym i konsekwentnym. Jednak robienie czegoś w tym samym czasie, w ten sam sposób i każdego dnia często prowadzi do wypalenia i demotywacji. Ważne jest, aby zachować motywację, w przeciwnym razie ucierpi na tym Twoja wydajność. Czy rutyna jest zła? Może i nie musi być. To zależy od nas samych, a poznanie siebie, co nas motywuje i co nas wypala, jest podstawą do zbudowania zdrowej rutyny pracy. Jak umiejętnie zarządzać czasem? Dowiedz się z naszego bloga!

Chociaż posiadanie jasnej rutyny pracy może mieć swoje zalety, jeśli chodzi o planowanie zadań i produktywność, istnieje cienka granica między tą pozytywną rutyną a wypaleniem. Dlatego niezbędne jest poznanie kilku wskazówek, jak uciec od rutyny pracy, która nas spowalnia i wszystkich jej cech. 

Jak stworzyć skuteczną rutynę pracy?

Jednak często łatwiej jest powiedzieć, niż zrobić. W naszym świecie zsynchronizowanych kalendarzy i niezliczonych narzędzi do planowania oderwanie się od monotonnej rutyny może wydawać się niemożliwe. Rzeczywiście, utrzymywanie rutyny chroni nas przed wciągnięciem w wir filmów z YouTube i mediów społecznościowych, które mogą łatwo zburzyć naszą produktywność. Praktykowanie nawyków, które pomagają utrzymać wydajność pracy, możemy także utrzymywać zdrową równowagę, zachowując jednocześnie czas wolny. W tym artykule przedstawiamy przewodnik tworzenia dobrej rutyny pracy i kilka wskazówek, które mogą pomóc w utrzymaniu wysokiego poziomu produktywności. Przekonaj się, że rutyna w pracy handlowca nie musi być zła!

Zacznij dobrze dzień

Jak wygląda twoja poranna rutyna? Jeśli twój typowy poranek składa się z wstawania z łóżka, szukania ekspresu do kawy i przecierania oczu, gdy budzik w telefonie w końcu Cię zbudzi, być może potrzebujesz niewielkiej zmiany w sposobie, w jaki zaczynasz dzień. Jeśli rano masz trochę więcej energii, odpowiedni wybór sposobu spędzania czasu bezpośrednio przed pracą handlowca może mieć realny wpływ na przebieg reszty dnia. Wypróbuj nową formę ćwiczeń, posłuchaj podcastu, przeczytaj wiadomości branżowe. Wykorzystaj w pełni czas poza pracą, a poczujesz się znacznie bardziej gotowy by wykonać ją w 100% i zdobyć wielu klientów!

Jak pokonać rutynę? Wprowadzaj zmiany w codziennej pracy

Jedną z korzyści pracy handlowca jest możliwość pracy z dowolnego miejsca. Każdego dnia możesz pracować z nowego miasta i sam decydujesz gdzie dziś będziesz szukać klientów. Decydując o swoich obowiązkach, sprzedaży produktów skupiasz się przede wszystkich na osiągnięciu dobrych wyników. Działanie w określonym terenie może ograniczać Ci pozyskanie nowych klientów. Spróbuj czegoś nowego! Nowe miejsca z pewnością przełamują rutynę i inspirują do działania. W planowaniu dnia pracy, spróbuj wybrać nową trasę albo nawet sposób dojazdu np. rower!

Słuchaj muzyki 

Właściwa muzyka może podnieść na duchu, pomóc w skupieniu i pozbyć się napięcia które często odczuwamy w związku z natłokiem obowiązków. W pracy handlowca, dużo czasu spędzasz w samochodzie w drodze do klientów. Możliwości słuchania muzyki i podcastów są nieograniczone. Potrzebujesz dawki energetycznej muzyki? Dla naszych handlowców przygotowaliśmy playlistę BOOST’ującą sprzedaż! Sprawdź i oderwij się od swojej muzycznej rutyny 🙂

Wyznacz sobie nowe cele

Większość ludzi staje się niezainteresowana i znudzona pracą, ponieważ nie czują się już możliwości i nowych wyzwań. W Columbus Elite każdy handlowiec może liczyć na udział w programach motywacyjnych, dzięki czemu stale ma chęć do podnoszenia swoich wyników sprzedaży. Jako handlowiec zamieniaj konsekwentnie plany w działanie i osiąganie rekordowych wyników! Zachowaj motywację, zmuszając się do osiągnięcia więcej niż wcześniej. To bardzo ważne w pracy handlowca. Podnieś swoje cele wydajnościowe. Upewnij się, że podczas wyznaczania celów stosujesz kryteria SMART (konkretne, mierzalne, osiągalne, odpowiednie i określone w czasie). Zdziwisz się, ile więcej możesz zmienić, gdy osiągniesz cele, które wcześniej wydawały się nieosiągalne.

Dopadła Cię rutyna w pracy? Ucz się nowych umiejętności!

Jeśli czujesz, że  jako handlowiec opanowałeś swoje obecne zadania, naucz się nowego. Szkolenia spowodują, że oderwiesz się od obowiązków ale też pozwolą zdobyć nową wiedzę. Pozwoli to utrzymać koncentrację i motywację na wysokim poziomie. Poinformuj swojego pracodawcę lub kierownika, że chcesz się czegoś nowego nauczyć. Zwiększy to Twoją świadomość miejsca pracy i sprawi, że staniesz się bardziej wartościowym pracownikiem. Uczenie się nowych umiejętności to świetny sposób na wspinanie się po szczeblach drabiny i poprawę wyników. Nigdy nie przestawaj się uczyć! Pamiętaj, że w pracy handlowca nie chodzi wyłącznie i sprzedaż produktów, a także o rozwój innych kompetencji.

Wykorzystaj możliwości jakie daje Ci praca handlowca 

W pracy handlowca pewne nawyki mogą wpływać na jakość i wydajność naszej pracy oraz na to, jak dobrze współpracujemy z ludźmi wokół nas. Mogą również wpływać na postrzeganie nas przez innych. Ludzie, którzy dbają o kultywowanie i praktykowanie dobrych nawyków, czerpią korzyści. Ale przede wszystkim dobre nawyki w pracy handlowca mają wpływ na poprawę wyników sprzedaży. 

Tymczasem złe nawyki stają się problemem, gdy powstrzymują nas przed działaniem i uniemożliwiają osiągnięcia wymarzonych wyników. 

Zmiana zachowania zajmuje trochę czasu – bądź przygotowany i nie przejmuj się wpadkami. Ale kiedy już wyrobisz w sobie i swoim zespole dobre nawyki, możesz odnieść znaczące korzyści.

  • Dobre nawyki  i rutynę można pielęgnować i wzmacniać.
  • Złe nawyki można przezwyciężyć, choć może to być trudniejsze i bardziej czasochłonne.
  • Oba procesy wymagają uważności, wysiłku i dyscypliny od osoby, która chce zmienić lub wyrobić nawyk, i często wymagają wsparcia i odpowiedzialności ze strony innych.

Skoncentruj się na pozytywnych aspektach swojej pracy lub biznesu. Jeśli pamiętasz, dlaczego w ogóle zacząłeś robić to, co robisz, może to sprawić, że codzienna rutyna będzie mniej nudna i monotonna.

Zapraszamy na naszego Facebooka.