Jak mówić by Klient nas słuchał?
Praca handlowca bez wątpienia daje wiele możliwości rozwoju kariery i gwarantuje wysokie zarobki. Jednak nie zawsze jest prosta. Kontakt z Klientami wymaga od sprzedawcy posiadania oczywiście konkretnych umiejętności. Jedną z nich bezsprzecznie jest umiejętność rozmawiania.
Na czym polega praca handlowca?
Przedstawiciel handlowy przede wszystkim bada potrzeby Klienta, przedstawia ofertę produktową i proponuje najlepsze rozwiązanie. Prawdopodobnie najbardziej efektywna metoda sprzedażowa to model door to door czyli bezpośredni kontakt z klientem. W związku z tym, handlowiec jest odpowiedzialny za nawiązanie kontaktu – musi umieć radzić sobie w sytuacji gdy Klient mówi „nie” lub jest niezdecydowany. W pracy na tym stanowisku przydaje się doświadczenie ale i konkretne umiejętności – przede wszystkim rozmawiania z potencjalnymi Klientami.
Jak już wielokrotnie pisaliśmy na naszym blogu ważnym aspektem w pozyskiwaniu Klientów jest umiejętne tworzenie relacji. Kluczem do nawiązania współpracy jest rozmowa. Jak ją przeprowadzić by Klient nas wysłuchał?
Komunikacja interpersonalna to podstawa w nawiązaniu relacji z ludźmi
Jako handlowiec codziennie spotykasz się i rozmawiasz z Klientami. Czy zdarzyło Ci się być niezrozumianym? Co pomoże Ci poprawić jakość relacji i zwiększy efektywność sprzedażową w terenie?
Przede wszystkim jako Doradca Energetyczny musisz umieć słuchać. Twoje zadanie to zbadać potrzeby Klienta i zaproponować mu najlepsze rozwiązanie. Uważne słuchanie pozwoli Ci zgromadzić potrzebne informacje i nawiązać relacje z Klientem.
Podczas spotkania z Klientem:
- utrzymuj kontakt wzrokowy
- skup się na rozmówcy
- słuchaj, nie przerywaj
- parafrazuj, upewnij się że dobrze rozumiesz
- zadawaj pytania nawiązujące do wypowiedzi Klienta
Słuchanie to krok do tego by samemu zostać wysłuchanym
Budowanie zaufania opartego na autentyczności to klucz do sukcesu. Każdy przedstawiciel handlowy musi pamiętać, że przychodzi do Klienta z pomocą, a nie z produktem. Praca Doradcy Handlowego wymaga wielu umiejętności. Najważniejszą z nich jest budowanie pozytywnych relacji poprzez uważne słuchanie i proponowanie rozwiązań, które rozwiążą problemy jakie ma Klient. Podczas prezentacji unikaj negatywnego nastawienia i narzekania. Nie koloryzuj! Bądź szczery z Klientem. Zadbaj o postawę i mowę ciała i po prostu – bądź przyjazny.
Szukasz pracy? Posiadasz doświadczenie w handlu? Zapraszamy do naszego zespołu! Rekrutujemy na terenie całej Polski. Uzupełnij formularz i zacznij pracę dla lidera branży OZE.
Dołącz do nas na facebooku!