Dlaczego komunikatywność jest tak ważna?
Dobry Doradca Energetyczny cechuje się komunikatywnością i otwartością. Potrafi opowiadać o produktach w interesujący sposób i co najważniejsze, umie słuchać. W tym artykule odpowiadamy, czym jest komunikatywność i jak sprawić, by była ona naszą mocną stroną podczas spotkań z klientem.
Komunikatywność — co to jest i jak ją wykorzystać?
Wbrew pozorom dobre umiejętności komunikacyjne nie polegają na tym, by być bardziej rozmownym. To znacznie bardziej złożona kwestia, która uwzględnia takie rzeczy, jak umiejętność słuchania, czy zrozumiałe wypowiedzi. Czym jest więc komunikatywność? Definicja wskazuje, że są to umiejętności związane ze sprawnym i zrozumiałym formułowaniem wypowiedzi. Co ważne, dotyczy to zarówno komunikatów werbalnych, jak i pozawerbalnych.
Umiejętność odczytywania mowy ciała odbiorcy jest bardzo ważna w pracy przedstawiciela handlowego. Jeśli interesuje Cię ten temat, zapraszamy do naszego artykułu poświęconemu mowie ciała.
Jak być bardziej komunikatywnym?
Kluczem jest doskonałe przygotowanie się do spotkania z Klientem. Nasze zdolności komunikacyjne i pewność siebie odpowiadają za znaczną część sukcesu sprzedażowego. W końcu nawet najdoskonalszy produkt źle przedstawiony nie wzbudzi zainteresowania Klienta.
Nawet jeśli już wiele razy przeprowadziłeś podobne rozmowy, warto zastanowić się, o co może zapytać Klient. Przygotuj sobie odpowiedzi na pytania, które może Ci zadać. To ważne, by wiedzieć, jak wyjaśnić nawet najbardziej zawiłe kwestie. Pamiętaj, że informacje tj. statystyki, raporty, kosztorys czy zyski z proponowanej oferty powinny być klarownie przedstawione. W ten sposób zapewnisz swojemu klientowi poczucie bezpieczeństwa i jasnej sytuacji.
Podstawą dobrej komunikacji jest też umiejętność słuchania. Zadbaj o przestrzeń do wymiany spostrzeżeń czy wątpliwości. Dobry agent sprzedaży to osoba, która przede wszystkim chce zadbać o komfort swojego Klienta. Podczas rozmowy skup się potrzebach swojego rozmówcy i zastanów się, jak Twój produkt może mu pomóc. Empatia i szczera relacja oparta na zaufania to podstawa w naszej pracy.
Zdolności komunikacyjne w rozmowie z Klientem
Rozmowa musi toczyć się w partnerskiej atmosferze, mów spokojnie, słuchaj i odpowiadaj na pytania. Sprzedaż nie powinna polegać na przekonywaniu Klienta do Twoich argumentów. Twoim zadaniem jest dowiedzenie się, czego Klient naprawdę oczekuje i skąd wynika jego zainteresowanie danym produktem.
Zaoferuj dostępne rozwiązania, przedstaw korzystne oferty i korzyści z nich wynikające. Zadawaj kluczowe pytania, nie domyślaj się. Dobry handlowiec ma naturalną skłonność do zadawania pytań i słuchania odpowiedzi. Będąc ciekawym, usłyszysz więcej i dopytasz o istotne szczegóły, które będą miały znaczenie. Pamiętaj też, że brak odpowiedniej wymiany informacji, może spowodować opóźnienia w instalacji paneli fotowoltaicznych.
Dobra komunikacja jest szczególnie ważna w przypadku rozmów o finansach. Każdy klient lubi wiedzieć, za co płaci. Ważne jest, by Doradca Energetyczny potrafił w kompetentny sposób przedstawić kosztorys oraz ceny poszczególnych elementów usługi. Twoje umiejętności komunikacyjne są szczególnie ważne w końcowej części spotkania. Jako dobry sprzedawca musisz zadbać o pełną satysfakcję swojego Klienta.
Przedstawiciel handlowy — praca oparta na rozmowie
Columbus Elite, zapewnia swoim Klientom kompleksową usługę. Prokonsumenckie nastawienie ułatwia naszym doradcom pracę z klientami. Pamiętaj, że Twoje podejście do firmy, entuzjazm i zaangażowanie to klucz do osiągnięcia sprzedażowego sukcesu.
Columbus Elite zapewnia każdemu Doradcy Energetycznemu kompleks profesjonalnych szkoleń, dzięki którym doskonale zna on oferowany produkt i usługę. Rekrutując nowych handlowców, szczególnie zwracamy uwagę na Twoje umiejętności miękkie. Reszty nauczymy Cię sami — z nami staniesz się zawodowym sprzedawcą!
Chcesz stać się zawodowym Doradcą Energetycznym? Dołącz do Columbus Elite ucz się i pracuj z najlepszymi!
Zajrzyj na naszego facebooka!