Przejdź do treści
Blog.

Wizerunek w sieci – jak o niego dbasz?

Poszukiwanie pracy, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, jest nie lada wyzwaniem. Niestety samo CV może nie wystarczyć, by przebić się przez tłum kandydatów zainteresowanych, tak samo jak Ty, perspektywicznym zajęciem. Co zrobić, by przyciągnąć uwagę działu HR? Miej dobry wizerunek w sieci!

Jak prezentować siebie w sieci?

Daj się lubić

Może wydawać się to dziwne, ale tak to właśnie działa. Im więcej osób wchodzi z Tobą w wirtualne interakcje, tym większe robi to wrażenie na rekruterach. Fakt, że jesteś charyzmatyczny i lubiany docenią firmy poszukujące Sprzedawców. Dlaczego? A to dlatego, że osoby, którym łatwo nawiązuje się znajomości, są na wagę złota. Jeśli Twoje życie kipi od ciekawych sytuacji lub bez reszty pochłania Cię sport – pisz o tym! Inspiruj innych!

Poglądy zostaw dla siebie

Każdy z nas ma wyrobione poglądy polityczne, społeczne lub religijne, ale tylko ten kto ich nie wygłasza – wygrywa w biznesie. Przypuśćmy, że namiętnie komentujesz wydarzenia polityczne w sieci i nagle Twoim Klientem jest osoba o zupełnie odmiennym zdaniu. Rozpoczyna się dyskusja, z której i tak nic nie wyniknie. Finalnie, zirytowany Klient kończy spotkanie pozostawiając Cię z kwitkiem, bez zamówienia i z podniesionym ciśnieniem. Rekruterzy są wyczuleni na tego typu sytuacje i dbając o interes firmy, podziękują takiemu kandydatowi.

Pozytywny wizerunek pomaga budować pozycję eksperta

Nie chodzi tu o to, że masz chwalić się dyplomami na lewo i prawo. Publikuj takie treści, które będą użyteczne dla innych. Czytałeś ostatnio ciekawy artykuł na temat mowy ciała? Poleć go znajomym! Co to da? To +10 punktów do Twoich kompetencji miękkich w oczach rekrutera! W skrócie: masz użyteczną wiedzę i chętnie się nią dzielisz. Właśnie takie smaczki są bardzo mile widziane na Twojej tablicy, która po zatrudnieniu może być kolejnym narzędziem przy zdobywaniu Klientów. Przemyśl to.

Bądź miły dla znajomych

Pamiętaj, że świat jest mały, a Twoi znajomi wiedzą o Tobie tyle, ile sam o sobie powiesz. Jest duże prawdopodobieństwo, że wśród Twoich znajomych jest kilkoro rekruterów, którzy prowadzą stałe rekrutacje. Brzmi dobrze? Tylko wtedy, kiedy prezentujesz się jako osoba odpowiedzialna i kompetentna.

Portale, z których korzystają rekruterzy

Czy kogoś dziwi to, że rekruterzy szukają informacji o kandydacie w Internecie? To, jaką tożsamość przybieramy w sieci, wiele mówi o tym jacy jesteśmy. Już po krótkim researchu, rekruter może uzyskać przydatne informacje, które zostały pominięte w CV. Jest to ważne, zwłaszcza wtedy, gdy w social mediach ponosi nas fantazja i lubimy podkoloryzować to i owo, a na rozmowie rekrutacyjnej jest wielkie rozczarowanie.

Facebook

Absolutny must have jeśli chodzi o poszukiwanie pracowników. Osoby, które są zapraszane na rozmowy są wnikliwie weryfikowane zarówno pod kątem zawodowym jak i budowania relacji z innymi. Z założenia osoby, które chcą pracować z ludźmi, powinny być towarzyskie i otwarte – czyżbyśmy właśnie opisywali Ciebie?

Linkedin

To miejsce dla osób profesjonalnie podchodzących do szukania pracy. Rekruter ma szansę, na uzyskanie kompletu informacji związanych ze ścieżką zawodową kandydata. Szczególnie przydatną funkcją na tym portalu jest potwierdzenie kompetencji przez sieć Linkedin’a, jest to prawdziwa kopalnia wiedzy!

Instagram

To już jest wyższa półka dbania o wizerunek w sieci. Instagram to najlepszy sposób do budowania interakcji z rekruterem, a później z przyszłymi Klientami. Wiadomo, że nie od razu staniesz się Influencerem roku, ale postaraj się publikować regularnie wpisy, używaj ciekawych hashtagów i badaj rynek, którego niebawem możesz być częściąSam jesteś kowalem swojego losu i kariery, dlatego podejmij działania, które przybliżą Cię do celu. Potraktuj nasze wskazówki jako rady, to czy je wykorzystasz zależy tylko od Ciebie. Pracujesz w Columbus Elite? Gratulacje! Sztukę autoprezentacji w sieci masz opanowaną! Chcesz u nas pracować? Sprawdź swoje media społecznościowe i wyślij do nas CV! 🙂