Przejdź do treści
Blog.
Kreatywność

Czy kreatywność jest potrzebna w pracy handlowca?

Pośród wielu cech, które powinien posiadać dobry sprzedawca, jest także kreatywność. Co to jest i jak wykorzystać ją podczas procesu sprzedażowego? Podpowiadamy!

Kreatywność – co to jest?

Zacznijmy od podstaw – czym jest kreatywność? Definicja wskazuje nam, że jest proces, w którym powstają nowe idee i rozwiązania. Myślenie kreatywne jest więc niczym innym jak umiejętnością tworzenia nieszablonowych pomysłów. Kreatywność opiera się w głównej mierze na umiejętności łączenia informacji z różnych dziedzin i szukania powiązań, które w rezultacie kreują coś zupełnie nowego.

Rozwijanie swojej kreatywności i skuteczne wykorzystanie jej w swojej pracy wymaga od nas wiele wysiłku. Jednak jeśli chcesz rozwijać siebie, kreatywność to jedna z cech, w którą z pewnością warto zainwestować. Co musisz wiedzieć o kreatywnym myśleniu? Czy jest to domena jedynie artystów?

 

Kreatywność w pracy – dlaczego jej potrzebujesz?

Kreatywność to cecha, która przydaje się niezależnie od tego, w jakiej branży pracujemy. Twórcze myślenie słusznie kojarzy nam się z artystami, jednak jest to znaczne uproszczenie. Kreatywność przydaje się wielu zawodach. Pomaga nam ona wychodzić obronną ręką z problematycznych sytuacji, znajdywać niekonwencjonalne rozwiązania i rozwijać się w wielu nieoczekiwanych kierunkach.

Warto się zastanowić, jak wykorzystać kreatywność w pracy. Wielu pracodawców ceni umiejętność nieoczywistego podejście do różnych problemów. Świeże spojrzenie na utarte schematy i nowe pomysły na usprawnianie rozmaitych procesów to coś, co może wyróżnić Cię na tle innych pracowników. Kreatywność to także doskonała cecha, jeśli chodzi o budowanie i motywowanie zespołu. Osoby kreatywne zazwyczaj epatują pozytywną energią i chęcią rozwoju – to z kolei bardzo często udziela się pozostałym członkom zespołu.

Jak być kreatywnym?

Do czego jeszcze może przydać się kreatywność w pracy? Przede wszystkim w trudnych sytuacjach. Dzięki kreatywnemu podejściu jesteśmy w stanie szybko odnaleźć się w niesprzyjającej sytuacji i znaleźć rozwiązanie nawet najbardziej abstrakcyjnego problemu. Szczególnie ten wymiary kreatywności może przydać się w pracy przedstawiciela handlowego. Dlaczego?

 

Jak być kreatywnym sprzedawcą?

To właśnie kreatywność jest niezbędna w kontakcie z Klientem. Niezależnie od tego, czy pierwszy kontakt i budowanie relacji jest bezproblemowe, czy na tym etapie powstały jakieś nieporozumienia – dobry sprzedawca musi wiedzieć, jak dostosować swoje komunikaty do Klienta. Kreatywny sprzedawca będzie wiedział, w jaki sposób dobrać słowa i sposób ich przekazania do konkretnego Klienta, a także jak odpowiedzieć na nawet najbardziej zaskakujące pytania. Istotą tej pracy jest umiejętność odpowiadania na potrzeby Klientów, nawet gdy te nie zostały jeszcze sformułowane. Kreatywne podejście i nieszablonowy sposób myślenia pozwala nam też łatwiej nawiązywać więzi i znajdować rozwiązanie w trudnych sytuacjach.

Jak już wiemy – kreatywność jest ważna i z pewnością warto z niej korzystać w zawodzie przedstawiciela handlowego. Jednak jak ją ćwiczyć i skutecznie wykorzystać w swojej pracy?

Kreatywność w pracy

Jak ćwiczyć kreatywność?

Przede wszystkim zainwestuj swój czas w … siebie. Kolekcjonowanie doświadczeń, czerpanie z różnych dziedzin i profesji to podstawa kreatywnego myślenia. Pozostawanie w bańce informacyjnej i skupianie się tylko na jednej branży lub zagadnieniu ogranicza nasze możliwości i nie pozwala w pełni wykorzystywać swojego potencjału.

Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest odwaga w swoje pomysły i intuicje. Bardzo wiele kreatywnych osób ogranicza samych siebie, ponieważ nie wierzą we własne możliwości. Jednak jeśli jesteś wytrwały i nie boisz się potencjalnej porażki, będziesz mógł czerpać z kreatywności wszystko, co najlepsze.

Zastanawiasz się, jak być kreatywnym? Otaczaj się pozytywnymi ludźmi, którzy chcą działać. Ogromna część naszych pomysłów jest wypadkową działania i słów innych osób. Najlepsze pomysły wynikają zazwyczaj z „burzy mózgów”. Praca zespołowa jest w tym kontekście bardzo ważna. To ludzie wokół nas napędzają nas do działania i motywują do szukania najlepszych rozwiązań. Jeśli więc chcesz być kreatywny – pracuj właśnie z takimi ludźmi.

Jeżeli chcesz się rozwijać w kreatywnym zespole – Columbus Elite właśnie taki tworzy. Dołącz do nas już dziś i daj szansę swojej karierze!