Przejdź do treści
Blog.

Columbus Elite – wizerunek firmy jest ważny!

Na pozytywny wizerunek i dobrą opinię, każda firma musi sobie zapracować. Jak zmierzyć się z tym zadaniem i nie osiwieć w oczekiwaniu na Klienta? To proste – trzeba odważnie sięgać po więcej i być ekspertem w swojej dziedzinie! Poniższy artykuł potraktujcie, jako inspirację do prowadzenia własnego biznesu.

 

Jak to robi Columbus Elite?

Złapmy się w sieci

Nikogo nie zaskoczymy, jeśli powiemy że budowanie wizerunku rozpoczęliśmy od obecności w mediach społecznościowych (Facebook, Linkedin, Instagram). Była to absolutna konieczność, ponieważ zależało nam na stałym kontakcie z Klientami, z którymi będziemy mogli dzielić się pozytywną energią. Bingo! Od tej pory, w prostym przekazie opowiadamy o nas, o tym co nas motywuje do działania, a także o planach związanych z budową sieci sprzedaży, a rzesza fanów ciągle rośnie!

Start komunikacji online był intensywnym okresem również dla naszego działu IT, który miał za zadanie wykonać nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową. Dla nas jest to wirtualna wizytówka Columbus Elite, która w przejrzysty sposób omawia działalność firmy. Oprócz skrupulatnej charakterystyki organizacji, na stronie znajduje się również formularz aplikacyjny. Jest on dedykowany osobom, które myślą o zmianie pracy. Jeśli na liście z postanowieniami na 2021 rok wpisałeś “lepsza praca” – wyślij do nas CV właśnie przez ten formularz.

Gazety branżowe? Czemu nie!

Z każdym kolejnym miesiącem nasze działania biznesowe przynosiły coraz to lepsze efekty. Obecność w branżowych gazetach była dla nas naturalnym, kolejnym etapem wspomagającym rozwój Columbus Elite. Był to strzał w 10tkę, który umocnił naszą pozycję lidera sprzedaży w branży OZE. Niedawno mieliśmy przyjemność gościć na łamach prestiżowego miesięcznika Forbes. Spokojnie, ostatnie egzemplarze jeszcze są w kioskach, więc dla chcącego nic trudnego. 🙂 W treści artykułu czekają na Was wypowiedzi osób, które budują nasz zespół od samego początku. Jest to cenna lekcja dla wszystkich myślących o branży OZE jako docelowym miejscu pracy. Po lekturze artykułu dowiecie się m.in, że karierę można rozwijać w każdym wieku, nawet bez wcześniejszego doświadczenia. Jednak do tego celu potrzebne jest zaangażowanie, poczucie misji i przekonanie, że każde działanie ma sens. Obecność w Forbes’ie jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, ponieważ jeszcze niedawno zakładaliśmy spółkę, a dziś nasz zespół liczy ponad 400 osób. Czy w 2021 r. uda nam się podwoić tę liczbę?

 

Czym jest tożsamość marki, na przykładzie Columbus Elite

W bardzo dużym skrócie, są to wszelkie symbole, które sprawiają, że marka jest rozpoznawana. Mogą nimi być np. kolory, wartości lub misja. Niezwykle istotne jest, by każdy detal tożsamości marki był dokładnie przemyślany. Jeśli będzie wzbudzał pozytywne skojarzenia – sukces jest na wyciągnięcie ręki. Za przykład weźmy Columbus Elite, nasze szaty graficzne są zielone i nawiązują do troski o planetę. I to właśnie ta planeta jest naszym ulubionym symbolem graficznym, który często można spotkać podczas scrollowania facebook’owej tablicy. Dodatkowo, swoją misję i wartości zawarliśmy w hashtagach: #thinkpeople (rozwój kompetencji i wzajemna pomoc) i #thinkpower (udoskonalanie oferty produktowej i korzystanie z nowych technologii). Takie smaczki mają silną moc wizerunkową, jednak należy ciągle pamiętać o nich, by nie zeszły na drugi plan.

 

Czy pozytywny wizerunek to wszystko?

Nawet najlepszy wizerunek, tworzony przez armię składającą się z mądrych głów z działu PR i marketingu, nie da odzwierciedlenia w wynikach, jeśli produkt będzie pozostawiał wiele do życzenia. Columbus Elite powstał z przekonania, że produkty, które proponujemy, są niedoścignione, zarówno pod kątem konkurencyjności jak i jakości. Dlatego codziennie podnosimy poprzeczkę, by dostarczać naszym Klientom jak najlepsze rozwiązania ekoenergetyczne. Historia Columbus Elite pokazuje, że na wizerunek firmy składa się ogromna ilość czynników. Jeśli wszystkie trybiki w maszynie pt. “firma” będą działać jak należy, wówczas nie ma mowy o porażce. Pękamy z dumy, gdy Klienci polecają nas swoim najbliższym. To znak, że zmierzamy w dobrym kierunku.