Przejdź do treści
Blog.

Rekrutacja na stanowisko sprzedawcy

Znalazłeś naszą ofertę pracy specjalisty ds. sprzedaży i zastanawiasz się czy to praca dla Ciebie? Dowiedz się tego! Przeczytaj artykuł, w którym podpowiadamy jakie cechy powinien mieć sprzedawca na medal. Uwierz nam, znamy się na rzeczy ponieważ co miesiąc dołącza do naszego zespołu grono nowych Doradców Energetycznych. Wiedziałeś o tym, że rekrutacja do Columbus Elite trwa?

Rekrutacja powie Ci czego oczekujesz

Rekrutacja wymaga od kandydata jasnego określenia, czego tak naprawdę oczekuje od swojej pierwszej pracy. Pod hasłem sprzedawca, niektórzy rozumieją, np. stacjonarną pracę w sklepie. Ten typ sprzedaży jest łatwiejszy, ponieważ klienci przychodzą sami do sklepu po konkretny produkt. Natomiast praca sprzedawcy w terenie, wiąże się z koniecznością spotkania się z klientem w umówionym miejscu, np. w firmie lub domu klienta. Oba typy sprzedaży są niezwykle pomocne w pozyskiwaniu umiejętności miękkich, jednak to ten drugi typ sprzedaży jest bardziej opłacalny ze względu na atrakcyjne systemy prowizyjne.

Nie podlega dyskusji fakt, że sprzedawca ma jeden cel – ma sprzedawać. Jednak nie może się to odbywać w sposób nachalny. Można znać najlepsze metody sprzedażowe, ale gdy zapomina się o ludzkim wymiarze tej pracy, wtedy wszelkie starania tracą sens. Zawsze trzeba mieć na uwadze, że klient ma czasem lepsze, czasem gorsze dni. Dlatego tak ważne jest, by potrafić słuchać klienta. Nie tylko pod kątem tego jakich produktów potrzebuje, ale też tego jaki ma nastrój i sposób bycia. Takie działania zdecydowanie ułatwią pracę.

Skuteczny sprzedawca, czyli jaki?

Pamiętaj, że przedstawiając potencjalnemu klientowi ofertę reprezentujesz siebie oraz pracodawcę. Oznacza to, że podczas komunikacji, powinieneś trzymać się utartych schematów, które pozwalają dbać o dobre imię przedsiębiorcy. Poniżej znajdziesz zbiór cech, które wskażą Ci najlepszy kierunek do rozmów zakończonych sukcesem.

Dobry sprzedawca:

  • jest wiarygodny – w praktyce oznacza to, że jesteś przygotowany merytorycznie do spotkania. Posiadasz szeroką wiedzę o produkcie i umiesz doradzić najlepsze rozwiązania klientowi.
  • potrafi negocjować – jednym słowem, jeśli nie chcesz stracić klienta, powinieneś umieć dostosować ofertę indywidualnie do każdego. Normalne jest to, że klient będzie starał się zyskać rabat, wówczas ważna jest Twoja elastyczność i umiejętność dostosowania się do sytuacji.
  • jest punktualny – nie ma nic gorszego niż słaby start rozmów. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Aby rozmowa przebiegła w miłej atmosferze, pamiętaj o zaplanowaniu podróży do klienta z uwzględnieniem nagłych korków czy wypadków na drodze.
  • jest zorganizowany – przez ten punkt rozumiemy posiadanie ze sobą podczas spotkania kompletu dokumentów, przyborów, elektroniki, czyli wszystkiego co może się przydać do wyceny usługi i dalszych rozmów. Dzięki temu, wszystko będziesz mógł załatwić podczas jednego spotkania, bez konieczności dopinania formalności drogą elektroniczną czy poprzez ponowną wizytę u Klienta. W tym punkcie należy wspomnieć o tym, by mieć zawsze naładowany komputer i telefon. Bez tego nie będziesz w stanie pokazać klientowi prezentacji produktowej lub umówić się na spotkanie.
  • jest kreatywny – każdy dobry sprzedawca wie, że aby sprzedaż była wysoka, potrzebna jest pomysłowość, połączona z działaniem pod presją czasu. Nic nie stoi na przeszkodzie, by testować różne scenariusze rozmów z Klientami wcześniej w domu. W ten sposób wypracujesz sobie swój, unikalny sposób na sprzedaż. Wystarczy tylko otworzyć umysł.
  • jest pewny siebie – W sprzedaży każdy moment zawahania oddala Cię od sukcesu. Staraj się opowiadać o produkcie pełnymi zdaniami, mówić o nim obrazowo, podawać mnóstwo przykładów zastosowania. Jest wiele sposobów na zamianę cichej myszki w sprzedażowego herosa, ale wymagają one mnóstwo pracy nad sobą. Na pewno warto ćwiczyć wystąpienia przed lustrem. Ciekawe jest to, że na podniesienie pewności siebie pomaga założenie eleganckiego ubrania, np. garnituru. Może warto nad tym pomyśleć?

Taki zbiór wiedzy na pewno pomoże Ci odnaleźć się na rynku pracy. Pamiętaj, że początki zawsze są trudne. Wraz z nabieraniem doświadczenia w sprzedaży, przekonasz się, że to całkiem przyjemna praca, która daje mnóstwo satysfakcji.

W Columbus Elite nie zwalniamy tempa, nieustannie poszukujemy Doradców Energetycznych do pracy na terenie całej Polski. Rynek OZE przeżywa teraz dynamiczny rozwój, dlatego rekrutacja u ciągle trwa! Jeśli chcesz spróbować swoich sił jako Sprzedawca paneli fotowoltaicznych lub pomp ciepła, aplikuj!

Śledź nas na Facebook’u!