Przejdź do treści
Blog.
sprzedaż i pandemia

Sprzedaż w trakcie pandemii

Sprzedaż w trakcie pandemii

Pozytywne nastawienie i skojarzenia z pracą odbiera handlowcom czas pandemii. Jak zebrać myśli, energię i przygotować się na niepokojące wiadomości gospodarcze, które wróżą niepewną przyszłość ekonomiczną? Jak w końcu sprzedawać, kiedy klient na wszelki wypadek głęboko w kieszeni chowa gotówkę?

sprzedaż_pandemia

Krajobraz gospodarczy w ostatnim czasie nie napawa optymizmem. Cięcia etatów, spowolnienie gospodarki, wyhamowanie inwestycji i przymusowa transformacja sposobu zatrudnienia i rynku pracy, to wszystkim nam ostatnio znana rzeczywistość. Co ma zrobić handlowiec, od którego determinacji i skuteczności zależy powodzenie firmy i szybsze wyjście z ogólnego kryzysu? Zawodowcy wiedzą, że muszą skupić się na najważniejszym: planowaniu, potrzebach klienta oraz swoim nastawieniu.

Plan na dobry początek

Profesjonaliści w branży sprzedaży, to ludzie o ponadprzeciętnych umiejętnościach planowania. Dziś chaos i improwizacja zda się na niewiele, za to rzeczowa analiza planów firmy pomoże w określeniu Twoich celów indywidualnych. Pamiętaj, że precyzja to klucz do sukcesu. Cele ogólne rozłóż na cele etapowe, albo takie, które związane są z konkretnymi klientami. Wszystko stanie się bardziej przejrzyste i klarowne. Łatwiej będzie zorientować się w zadaniach i dokładnie zaplanować działania. Pamiętaj co, kiedy i jak masz zrobić. Nie liczy się ilość, a jakość, czyli ukierunkowane działania i poziom obsługi. Brakuje Ci wiedzy? Musisz ją nadrobić. Zmieniły się warunki pracy? Zmień podejście, bądź elastyczny, dostosuj się. Graj na zasadach narzuconych odgórnie. Walka z wiatrakami pozbawi Cię sił i chęci, a na to nie możesz sobie pozwolić.

Poproś o wsparcie

Nie wszystkie firmy dobrze radzą sobie w sytuacji kryzysowej. Dlatego wsparcie organizacji, szefów, a nawet wsparcie wzajemne wśród pracowników jest w czasie lockdonwu na wagę złota. Takim działaniem pochwalić się może spółka Columbus Elite. Firma wdrożyła system szkoleniowy wspomagający sprzedaż, a także szereg działań online, które pozwoliły handlowcom stawiać żagle w czasie sztormu.

– Podstawą w planowaniu podczas wszelkich kryzysów powinna być, dobrze znana naszym sprzedawcom, reguła Pareto – informuje Paweł Bednarek, prezes zarządu spółki. – Okres prosperity fotowoltaiki i odnawialnych źródeł energii nadal trwa, zmieniły się tylko okoliczności, dlatego znaczący wpływ na poziom sukcesu w wynikach sprzedażowych będzie mieć zasada 80 na 20 – ocenia.

W czasie pandemii na znaczeniu zyskują konsultacje, szkolenia i rozwój kompetencji. Wiedzą o tym odpowiedzialni prezesi, bo firmowe wsparcie pomaga nie tylko w lepszej organizacji pracy, ale też we właściwej koncentracji i nastawieniu pracownika na sukces.

Poznaj zmienione potrzeby klienta

Nie mam pieniędzy lub mam mocno uszczuplony budżet. To sprzedawcy słyszą najczęściej, kiedy wiatr zmian ekonomicznych wieje z dużą siłą. Dlatego zamiast namawiać klienta na kupno, czyli wzmacniać w nim lęk i wizje szybkiego wydawania pieniędzy, lepiej ukierunkować go na myśli związane z inwestycją, dobrą lokatą, która pomoże mu osiągnąć jego cele strategiczne. Skoro przyszłość jest niepewna, istotne staje się poczucie bezpieczeństwa i przekonanie, że mamy na nią wpływ. Nowe, zmienione potrzeby klienta pomoże odkryć rozmowa i seria właściwie zadanych pytań. Cenne okażą się też inne umiejętności, które znajdziesz w artykule 4 cechy niezbędne, aby zostać dobrym sprzedawcą.

– Klient musi zobaczyć realną korzyść, która płynie z zawarcia umowy – mówi Rafał Kołłątaj, wiceprezes Columbus Elite. – W trudnych czasach, czasach kryzysu handlowiec musi działać w kierunku przejścia z pozycji sprzedawcy na pozycję doradcy. Musi zacząć budować relacje i więź z klientem – tłumaczy.

Właściwe nastawienie

Negatywne informacje odbierają nam siły. Sprawiają, że tracimy motywację i łatwiej uwierzyć nam, i co gorsza przekonać samych siebie, że niewiele nam się uda. Stąd już tylko jeden krok do stresu, napięć i frustracji, a także pogorszeniu ogólnego stanu zdrowia. Jak skutecznie sprzedawać, skoro sami nie czujemy przekonania o sile produktu? Nastawienie psychiczne to bardzo ważny element w zawodzie handlowca. Bez motywacji podświadomie sabotażujemy własne działania i wysiłki. Klient to czuje, dlatego niechętnie sięga po portfel. Jednym ze sposobów na doładowanie energii jest wspomniane już wsparcie ze strony firmy, ale też sprawdzone metody – hobby i sport. Sięgnij po telefon, przejrzyj listę kontaktów. Już wiesz z kim i kiedy umówisz się na spacer, jogging czy jazdę na rowerze?

Cały czas budujemy swój zespół sprzedażowy. Jeżeli chciałbyś dołączyć do nas, kliknij w przycisk poniżej i zostaw swoją aplikację. Na pewno się z Tobą skontaktujemy.


PRZEŚLIJ SWOJE CV JUŻ TERAZ